събота, 12 май 2012 г.

БЕЛТЪЧИНИ - ОСНОВНИ ПОНЯТИЯ Автор: проф. д-р Дейвид Хибър Напоследък, накъдето и да се обърнеш, някой задължително рекламира нова диета, основана на белтъчини. Но независимо от това, дали искате да отслабнете, да понапълнеете или просто да поддържате оптимално тегло, значението на белтъчините е далеч по-съществено за тялото от просто добрия външен вид или натрупването на мускулна маса. Необходими за всеки организъм Белтъчините са важна съставка на всяка клетка на нашия организъм. Това органично съединение, състоящо се от 22 аминокиселини, известни също така като жизнено важни строителни елементи . Белтъчините се съхраняват в мускулите и органите, и организмът ги използва за изграждане и обновяване на тъканите, а също така и за синтезиране на ензими и хормони. Белтъчините също така спомагат при пренасянето на кислорода от кръвта. Заедно с мазнините и въглехидратите белтъчините са така наречените «макронутриенти» - което означава, че организмът се нуждае от тях в големи количества. В Института по медицина на Националната Академия на науките на CАЩ е са стигнали до извода, че дневната необходимост от белтъчини трябва да бъде 15-35% от общата употреба на калории, като за мъжете тази необходимост е малко по-висока, отколкото за жените. Недостигът на белтъчини може да доведе до загуба на мускулна маса, отслабване на имунитета, а също така и до отслабване на сърдечно-съдовата и дихателната система. Как белтъчините влияят на нашето тегло Широката популярност на високопротеиновите диети се обяснява с това, че те помагат при контролирането на глада. При усвояването на белтъчините мозъкът получава сигнал, че глада намалява. Още едно преимущество на белтъчините е, че усилват метаболизма в състояние на покой, поддържайки мускулната маса. С възрастта и при липса на физическо натоварване, мускулната маса намалява, затова поддържането на физическата форма е важно за изгарянето на мазнините и поддържането на високо ниво на метаболизъм. Белтъчините също така спомагат за много по-бавното вдигане и сваляне на нивото на захарта в кръвта и инсулина и така можете да избегнете “влакчето на ужасите’ на кръвната захар, след като сте яли сладки неща без достатъчно количество белтъчини в тях..... За повече информация

Няма коментари:

Публикуване на коментар